EXIN BCS SIAM™ Foundation

Seminarinformationen

Seminar - Ziel

EXIN SIAM™ Foundation validates a professional’s knowledge about bringing together multiple
service providers to strive for a common goal in order to support the client organization’s agreed
objectives for service delivery.


This certification includes the following topics:
• introduction to SIAM
• SIAM implementation roadmap
• SIAM roles and responsibilities
• SIAM practices
• processes to support SIAM
• SIAM challenges and risks
• SIAM and other practices.

Teilnehmer - Zielgruppe

This certification is aimed at professionals worldwide who have an interest in the practices of SIAM
or want to implement this methodology in an organization and in particular professionals who are
already working with service management processes. Furthermore, this SIAM™ certification is
intended for providers that want to implement and manage SIAM models. More specifically, the
following roles could be interested: chief strategy officers (CSOs), chief information officers (CIOs),
chief technical officers (CTOs), service managers, service provider portfolio strategists/leads,
managers (including process managers, project managers, change managers, service level
managers, business relationship managers, program managers and supplier managers), service
architects, process architects, business change practitioners and organizational change
practitioners

Kurs - Voraussetzungen

  • Successful completion of the EXIN SIAM™ Foundation exam.

Knowledge of service management terminology, for instance through the EXIN IT Service
Management based on ISO/IEC 20000 certification, is recommended

Seminardauer

  • 2 Tage
  • 09:00 Uhr bis 17:00 Uhr

Schulungsunterlagen

  • nach Absprache

Seminar-Inhalt / Agenda

1. Introduction to SIAM

  • SIAM Fundamentals
  • SIAM Layers and Structures

2. SIAM Implementation Roadmap

  • SIAM Implementation Key Stages

3. SIAM Roles and Responsibilities

  • SIAM Roles and Responsibilities

4. SIAM Practices

  • Practices of SIAM

5. Processes to Support SIAM

  • Processes in a SIAM Ecosystem
  • Objectives and SIAM Considerations of the Main Processes

6. SIAM Challenges and Risks

  • Challenges, Associated Risks and Potential Mitigations

7. SIAM and Other Practices

  • Other Practices

Weitere Schulungen zu Thema IT Management

Web Analytics für Entscheider

- u.a. in Nürnberg, Berlin, Stuttgart, München, Köln

Das Seminar bietet einen Überblick zu den Möglichkeiten und Voraussetzungen für einen produktiven Einsatz von Web Analytics und zeigt wie durch Erfolgsmessung und gezielte Optimierungen die Performance von Websites deutlich gesteigert werden kann. Durch die automatische ...

Grundlagenseminar zu Business Intelligence und Data Warehousing

- u.a. in Nürnberg, Berlin, Stuttgart, München, Köln

In diesem Seminar führen wir Sie ein in die „Welt“ von Business Intelligence, Data Warehouse und Performance Management. Wir machen Sie vertraut mit den Begrifflichkeiten und vermitteln Ihnen einen Überblick über die Möglichkeiten und Einsatzgebiete von Business ...

Aufbau einer Business-Intelligence / Data Warehouse-Lösung

- u.a. in Leipzig, München, Darmstadt, Virtual Classroom, Freiburg

Aus der Management-Perspektive machen wir Sie in diesem Seminar mit den Komponenten und Bausteinen einer Business-Intelligence und Data Warehouse-Lösung bekannt. Anhand der Projektschritte zeigen wir Ihnen, wie aus den Vorsystemen wie CRM, Rechnungswesen die Daten in einem ...

Erfolgreiche Betreibermodelle für Data Warehousing-Lösungen

- u.a. in Berlin, Köln, München, Düsseldorf, Heidelberg

Nach der erfolgreichen Entwicklung der Business Intelligence-Lösung ist ein erfolgreicher Betrieb zu gewährleisten. Nur so kann dauerhaft eine hohe Zufriedenheit der Benutzer und Akzeptanz erreicht werden. Business Intelligence Anwendungen und die dazugehörige ...