EXIN VeriSM™ Plus

Seminarinformationen

Seminar - Ziel

VeriSM™ is a service management approach that helps service providers to create a flexible operating model to meet desired business outcomes. It describes how an organization can define
its service management principles and then use organizational capabilities, emerging technologies,
and a combination of management practices to deliver value.

The VeriSM™ Foundation certification validates a professional’s knowledge about:
• the service organization
• service culture
• people and organizational structure
• the VeriSM™ model
• progressive practices
• innovative technologies
• getting started

Teilnehmer - Zielgruppe

The certifications are essential for anyone who works with products and services and will be of
particular interest to:

  • graduates and undergraduates – who will be joining organizations and who need to
    understand the principles of service management.
  • everyone within a service organization, in particular:
    • managers – who want to understand how to leverage evolving management
      practices
    • service owners and service managers – who need to bring their skills up to date
      and understand how service management has changed
    • executives – who are accountable for effective service delivery
    • IT professionals - who need to understand the impact of evolving management
      practices and new technologies on their role.

Kurs - Voraussetzungen

VeriSM™ Foundation

  • Successful completion of the VeriSM™ Foundation exam.

VeriSM™ Essentials

  • Successful completion of the VeriSM™ Essentials exam.

VeriSM™ Plus

  • Successful completion of the VeriSM™ Plus exam.

The following certificates will also lead to a VeriSM™ Foundation certificate:

  • A certificate in an existing service management certification + the VeriSM™ Plus certificate.
  • The VeriSM™ Essentials certificate + the VeriSM™ Plus certificate

Seminardauer

  • 1 Tag
  • 09:00 Uhr bis 17:00 Uhr

Schulungsunterlagen

  • nach Absprache

Seminar-Inhalt / Agenda

1. The service organization

  • Organizational context
  • Organizational governance
  • Digital transformation

2. Service culture

  • Service culture

3. People and organizational structure

  • Organization structure
  • Service management challenges

4. The VeriSM™ model

  • The VeriSM™ model
  • Adapting the VeriSM™ model

5. Progressive practices

  • Progressive practices

6. Innovative technologies

  • Impact of technology

7. Getting started

  • Getting started

Weitere Schulungen zu Thema IT-Management & Governance

Grundlagenseminar zu Business Intelligence und Data Warehousing

- u.a. in Nürnberg, Berlin, Stuttgart, München, Köln

In dieser 2-tägigen Schulung "Grundlagenseminar zu Business Intelligence und Data Warehousing" lernen Sie die wesentlichen Begrifflichkeiten wie ETL, Data Warehouse, Data Mart, OLAP und Data Mining kennen. Sie erhalten einen Überblick über die Einsatzgebiete von ...

Aufbau einer Business-Intelligence / Data Warehouse-Lösung

- u.a. in Nürnberg, Berlin, Stuttgart, München, Köln

In dieser 1-tägigen Schulung "Aufbau einer Business-Intelligence / Data Warehouse-Lösung" lernen Sie den Aufbau einer Business-Intelligence / Data Warehouse-Lösung kennen. Sie erhalten einen Überblick über Architektur, Komponenten und den Unterschied zwischen ...

Einsatz und Nutzen von Data Mining Lösungen

- u.a. in Berlin, Frankfurt am Main, Wien, Düsseldorf, Koblenz

Täglich sind wir mit Themen wie Kreditkartenbetrugsanalyse, Kundensegmentierungen, Warenkorbanalysen, Bonitätsprüfung… konfrontiert. Grundlage für diese Anwendungen ist Data Mining. In diesem Vortrag Ihnen werden die vielfältigen Einsatzmöglichkeiten von Data Mining ...

Anforderungen an das Metadaten-Management

- u.a. in Berlin, Hannover, Dresden, Düsseldorf, Heidelberg

In dieser 1-tägigen Schulung "Anforderungen an das Metadaten-Management" erhalten Sie einen praxisorientierten Überblick über Metadaten. Sie lernen, was Metadaten sind und sehen Beispiele für fachliche und technische Metadaten. Der Kurs vermittelt Möglichkeiten ...